woensdag 21 oktober 2020

Filigraan Kerstkrans

 Hallo allemaal, 

Vandaag  heel iets anders dan jullie van mij gewend zijn. Een kerstkrans in een borduurring gemaakt met filigraan kerstbloemen, kaarsen en groene takjes.

De borduurring eerst met  groene verf bewerkt en dan twee cirkels met het kerstpapier First Snowfall beplakt.Eentje onder de borduurring en een kleinere cirkel papier erop.


Drie kerststerren gemaakt die is opgebouwd van groot naar klein.
De kaarsen mochten niet ontbreken geven een heel mooi geheel op de krans .
Aan de borduurring nog een jute koord 6300/0502 gedaan . 

Nog een leuke tip .... Kennen jullie de nieuwe tissue rondjes die zijn echt super handig voor vele toepassingen.Het zijn dubbelzijde klevende rondjes en doordat ze voorzien zijn van een handig lipje heel gemakkelijk te gebruiken. Met het lipje trek je heel eenvoudig het schutvel eraf en plak je je lintje, bloemetje, papier of filigraan figuur snel op je creatie.

Hopelijk heb ik jullie weer wat kunnen inspireren, bedankt om langs te komen tot de volgende blogpost.

Gebruikte materialen:
2001/0042 Filigraan papier 7mm 240 st.
6011/0659 Papierset First Snowfall
6100/0495 Paper blossoms lijm
6210/0004 Borduurring bamboo 25cm
6300/0502 Jute ribbon set
6500/0105 Tissuetape

 






17 opmerkingen:

  1. Ziet er prachtig uit.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw...wat fijntjes! Erg mooi, Doris!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig deze kersthanger gemaakt met filigraan Doris...zo een mooie bloemen en kaarsjes erin...een sieraad aan de muur...
    KNAP gedaan!!!
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow , wat mooi gedaan.
    Filigraan heb ik ook wel eens gedaan, maar niet zo iets moois.
    Veel werk is da t.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie creatie, Doris!
    Prachtiig gemaakt die filigraan bloempjes,vleuk schilderijtje op deze manier
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige borduur ring ,hier heb je veel tijd aan besteed.
    Heb hier ook wel eens bloemetjes mee gemaakt maar toch niet mijn ding.
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wowwww, wat heb je een prachtige creatie met het filigraan gemaakt Doris. Mooi ook hoe je de bloemen hebt gedaan met 1 ander kleurtje ertussen. Geeft meer diepte ook in de bloemen.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig Doris! Zo gaaf dat je weer eens filigraan laat zien en hóe: zo mooi! De bloemen zijn prachtig, de kaarsen zijn prachtig, de gele compositie is supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, wat prachtig deze filigraan bloemen en kaarsen! Het is een prachtgi geheel in die borduurring!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet dit er leuk uit Doris,mooi gemaakt.
    Lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zag hem al eerder op FB, geloof ik. Ja, veel werk kan ik me voorstellen, maar ook wel een heel mooi effect! De tissuerondjes ken ik niet, klinkt inderdaad handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een aparte krans. Supermooi!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een prachtige kaart met dat filigraan zulke mooie details.
    dat is lang geleden dat ik dat heb gezien ooit in een ver verleden ook wel eens gedaan als het goed is moet ik ook nog een boekje en zo'n pennetje ervoor hebben.
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk om deze oude techniek weer eens te zien, mijn dochter heeft er veel leuke dingen mee gemaakt, zij had er toen het geduld voor :-)
    tof om dit in een borduurring te doen

    BeantwoordenVerwijderen

Super dat je een berichtje achterlaat!
Ik lees ze met veel plezier.
Thank you for leaving me a note.
I read them with a lot of pleasure.
Creatieve Groetjes
Doris x